HP search
HP logo

ایراد صدای لپ تاپ در سری زدبوک اچ پی

نمایندگی لپ تاپ اچ پی
ایراد صدای لپ تاپ در سری زدبوک اچ پی |ارور و عدم عملکرد صحیح لپ تاپ ها در بخش صدا و اسپیکر ، به عنوان ایرادی رایج و اساسی درون تمامی برند های لپ تاپ دیده می شود. در نظر داشته باشید که شما کاربران ...
موضوع مقاله:
مقاله های مرتبط:
Rate this post

ایراد صدای لپ تاپ در سری زدبوک اچ پی |ارور و عدم عملکرد صحیح لپ تاپ ها در بخش صدا و اسپیکر ، به عنوان ایرادی رایج و اساسی درون تمامی برند های لپ تاپ دیده می شود. در نظر داشته باشید که شما کاربران گرامی می توانید عمدتا این ایراد را به دو صورت بر طرف سازید که در ادامه توضیحات کامل را خدمت شما کاربران گرامی خواهیم داد. با توجه به تمامی این موضوعات ، حال در برخی از مواقع ممکن است. این ایرادات به صورت سخت افزاری باشد.

همچنین ممکن است که ایرادات این چنینی مربوط به سخت افزار نشود و شما بتوانید تنها با انجام چند مرحله ی ساده ی نرم افزاری، ارور صدای لپ تاپ های زدبوک را بررسی و حل نمایید. در همین راستا در این بخش تصمیم داریم. تا ایرادات اصلی مربوط به صدا و اسپیکر را در لپ تاپ های زدبوک اچ پی بررسی نموده و اطلاعات مفیدی در این زمینه خدمت شما کاربران گرامی در نمایندگی لپتاپ زدبوک اچ پی ارائه دهیم.

 

ایراد صدای لپ تاپ

گاهی اوقات ممکن است متوجه ی قطعی صدا درون لپ تاپ های خود شوید. اما متاسفانه به صورت دقیق اطلاع ندارید که این موضوع از بلندگو و یا ویندوز لپ تاپ شما می باشد. هنگامی که با مشکل صدا در لپ تاپ های زد بوک مواجه می شویم. ابتدا باید مراحل ابتدایی را چک کنیم. به طور مثال هنگام رو به رو شدن با چنین ایراداتی می توانید به بخش ولوم صدا رفته و این بخش را چک کنید. ممکن است در این بخش صدای لپ تاپ کم یا به صورت Mute شده باشد.

شما با باز کردن صدا ایراد خود را برطرف کنید. طبق بررسی گزارش های ارسال شده توسط شما و بررسی کارشناسان اچ پی ، متوجه شدیم که بسیاری از کاربران ایراد صدا را در بخش هدفون های خود دارند. اگر از هدفون ، هندزفری ، اسپکر های مجزا و … استفاده می کنید. حتما پیشنهاد می شود که سوکت ، پورت و جک هدفون خود را در مرحله ی ابتدایی چک کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل فرمایید. سپس به مراحل بعدی بروید.

 

 

ایراد صدای لپ تاپ

 

سخت افزار زدبوک  | ایراد صدای لپ تاپ

ایرادات صدا در لپ تاپ های زد بوک (ایرادات سخت افزاری ). ایرادات صدا در بخش سخت افزاری ممکن است. مربوط به بخش اسپیکر ، مربوط به سخت افزار و یا مادربرد دستگاه باشد. همچنین از عوامل تاثیر گذار بروی این ایراد می توانیم به ضربه های احتمالی ، آبخوردگی و نفوذ هر گونه جسم خارجی به درون دستگاه اشاره داشته باشیم.  این عوامل می تواند نقش پر رنگی بروی ایجاد اختلال در بخش اسپیکر دستگاه داشته باشد. از این رو پیشنهاد می شود تا حد توان خود از لپ تاپ ها در مقابل این گونه تهدید ها محافظت کنید. البته از این موضوع نباید چشم پوشی کرد که در بسیاری از مواقع داغ کردن بیش از حد سخت افزار دستگاه های زد بوک آسیب های قابل توجه ای به قطعه ی اسپیکر می رساند. لذا شما می توانید با استفاده از کول پد ها احتمال خرابی این خطر را به حداقل برسانید.

 

نمایندگی HP

کاربران گرامی لپ تاپ های زد بوک ، اگر مشکل صدا در لپ تاپ خود دارید. می توانید از نمونه های زیر برای برطرف ساختن این ایراد کمک بگیرید. در این بخش به چند مرحله از رایج ترین ایرادات لپ تاپ های زدبوک اشاره کرده ای.

کنترلگر صدا را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع کنترل گر یا همان افزونه ی تغییر صدا ممکن است دچار ایراد شود. مطمئن شوید که میزان صدا در لپ تاپ شما روی کمترین میزان تنظیم نشده باشد یا همچنین به صورت کلی سیستم شما Mute نباشد..

آپدیت نمودن درایور های مربوط به صدا. یکی از قابلیت های خوب ویندوز برای Speaker در بسیاری از دستگاه ها ، مربوط به بخش درایور های مجزای آن می شود. از طرفی دیگر درایورهای صوتی قدیمی و بروز نشده می توانند باعث ایجاد مشکلات صدا شوند. سعی کنید درایورهای صوتی خود را به آخرین نسخه به روز کنید. و یا با فعال نمودن بروزرسانی خودکار این اجازه را به دستگاه بدهید. که سیستم درایور ها را صورت خودکار آپدیت کند.

لپ تاپ خود را راه اندازی مجدد کنید. در بسیاری از واقع ممکن است که دستگاه دچار اختلال های نرم افزاری و سخت افزاری شده باشد. از این رو شما می توانید با راه اندازی مجدد دستگاه خود ایرادات جزئی را برطرف نمایید. بلندگوها  و یا هدفون های خارجی را بررسی کنید. در بخش های قبلی توضیحاتی در ارتباط با خروجی صدا داده شد. در نظر داشته باشید که  اگر از بلندگوها یا هدفون های خارجی استفاده می کنید، مطمئن شوید که خروجی به درستی متصل و روشن شده باشد.

 

 

 

نمایندگی HP

 

حل مشکلات سخت افزاری صدا در ویندوز | ایراد صدای لپ تاپ

یکی از اصلی ترین موضوعات در ویندوز هایی چون 10 ، قطع صدا و خرابی در بخش های مختلف سیستم می باشد. لذا در همین راستا در نظر داریم تا با ارائه ی توضیحاتی مفید در این بخش مواردی را با کمک کارشناسان خود بررسی نماییم. با ما در ادامه همراه شوید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از فضای ویندوز خود با ارور هایی مربوط به بخش صدا و درایور های اسپیکر رو به رو شوید. اغلب این ارور ها به صورت نرم افزاری بوده و شما می توانید این مشکلات را در همان فضای ویندوز بر طرف کنید.

در قدم اول ، همیشه سعی کنید که از نسخه ی ویندوز های پریمیوم و یا اورجینال بروی سیستم هایی چون لپ تاپ های زد بوک استفاده کنید. زیرا که این دسته از لپ تاپ های اچ پی همواره دارای ارزش های بسیاری در زمینه ی نرم افزاری می باشند و نرم افزار های قلابی ممکن است به پردازنده ی این دستگاه ها آسیب برساند. یکی از اصلی ترین مشکلات پس از نصب ویندوز ، مربوط به بخش صدا و اسپیکر ها می شود. پنجره ی Device manager می تواند بستری مناسب برای بررسی دارد و اعلانات بخش اسپیکر و صدای دستگاه ها باشد. شما می توانید با ورود به این پنل از تب های موجود وارد بخش Audio یا Sound setting شوید و تمامی افزونه های صدای دستگاه خود را چک کنید.

 

تنظیمات نرم افزاری Audio Device manager

بخش دیوایس منیجر ، دسته بندی مناسبی برای رفع اختلال و ارور های مربوط به بخش صدا می باشد. اگر شما هم از کاربران ویندوز 10 می باشید. می توانید با مراجعه به این این بخش و انتخاب نمودن تب Audio وارد گزینه ی Sound-video and game controller شوید. عموما در بسیاری از مواقع کاربران در بخش High Definition Audio Device به مشکل بر می خورند. برای حل این مشکل شما بروی این تب کلیک راست می کنید و گزینه های مربوطه را بررسی می کنید.

در بسیاری از مواقع ممکن است این تب Disable باشد و شما می توانید با Enable  کردن این گزینه ایراد صدای لپ تاپ خود را بر طرف کنید. اگر ایراد شما بر طرف نشد ، شما می توانید باری دیگر بروی High Definition Audio Device کلیک راست کرده و اینبار گزینه ی آپدیت و یا بروزرسانی این درایور را انتخاب نمایید. اگر چنانچه پس از انجام این موارد ارور ، مجددا ایراد صدا را روی دستگاه خود مشاهده کردید پیشنهاد می کنیم که ، به مرکز تعمیرات نرم افزاری HP مراجعه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با بهترین زد بوک های اچ پی می توانید وارد لینک قرار گرفته شده شوید.

 

🔔 اولین نفر باشید!!!
بدون نگرانی و محدودیتی سوال خود را بپرسید...
The comments are closed.